Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
  • בקניה מעל 199 ש"ח שליח עד הבית ב 9.9 ש"ח
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

איך מתמודדים עם המעבר לשעון החורף

השבוע באופן רשמי יגמר הקיץ!
הלילות מתארכים, השמש שוקעת מוקדם, בערב קריר, ורובנו עברנו לישון עם פיג'מה ארוכה או לפחות הפסקנו לישון עם מאוורר או מזגן.

כןכן – השבוע במוצ"ש יזוז השעון ונכנס כולנו לשעון החורף למשך כמה חודשים טובים. את ה"התרגלות" לשעון חורף כדאי לעשות בהדרגה ולכן אני מציעה להורים להתחיל להתכונן כבר מהיום.

  1. התחילו כבר מהיום להשכיב את הילד 10-15 דקות מאוחר יותר ממה שאתם רגילים. כל יום/יומיים דחו את ההשכבה בעוד 10-15 דקות. מי שבוחר לא להתחיל היום אלא להתחיל רק ביום המעבר: במוצש השכיבו את הילד כשעה יותר מאוחר מבדרך כלל (אם רגיל ללכת לישון ב 19:00, השכיבו בשבת ב 20:00) ומיום ראשון היו ערניים יותר לסימני העייפות
  2. הקפידו להיענות לסימני העייפות שלו בזמן ואפילו מעט מוקדם מהרגיל.
  3. בבוקר – דחו את שעת היקיצה כל פעם ב 10-15 דקות, לא יותר. עדיין חשוך בבקרים ויהיה יותר קל לעשות את זה לפני המעבר לשעון החורף. אם הילד שלכם רגיל להתעורר בשעה 6:00 כל בוקר, אפשרו יציאה מהמיטה רק החל מ 06:10 במשך יומיים שלושה, ואז עברו ל 6:20.. וכך הלאה. אם הילד התעורר לפני הזמן החדש שהחלטתם אתם בעצמכם, החזירו אותו לישון באסרטיביות ובשקט עם משפט אחד בלבד "זה לילה, עוד לא הגיע הזמן לקום".
  4. שימרו על העקביות בסדר של טקסי השינה הקבועים שלכם או בנו שגרה וטקסים חדשים שמתאימים לכם כי עכשיו זה הזמן להרגלי שינה טובים!

נצלו את השבוע והיערכו למעבר לשעון, כי זה הזמן ללמד את הקטנים לישון – כדי שתוכלו לישון גם אתם!

ואם פספסתם את ההזדמנות להתחיל מראש ועכשיו כבר שבת – היום שבו זז השעון:

  1. מהלילה – השכיבו את הילד על פי סימני העייפות שלו ולא עפ"י השעון החדש – והסימנים יגיעו בערך שעה לפני מה שאתם מצפי להם. זאת אומר שאם בדרך כלל הוא הלך לישון ב 19:00 אז היום 19:00 זה 18:00. והוא יראה סימני עייפות כבר ב 18:00 אז הגיבו אליהם בהקדם והשכיבו לישון מוקדם יחסית. אל תמשכו אותו ער ואל תחששו שאם ילך לישון מוקדם אז יתעורר מוקדם – להפך – ההשכבה המוקדמת עשויה להיות לטובתכם. 
  2. מהבוקר של מחר – אל תאפשרו לקום בבוקר בחושך! זאת אומרת שאם הילד התעורר בעבר ב 6:00 אז היום הוא ירצה לקום ב 5:00 .ואם התעורר בעבר ב 5:00 אז היום הוא יבקש להתעורר ב 4:00 מה תפקידכם? להחזיר אותו לישון! באסרטיביות, בעקביות, בשקט, בלי כעס ובלי מלל מיותר. אמרו "עכשיו לילה כולם ישנים" ובלי הסברים נוספים. זכרו כי בוקר לא מתחיל בחושך והכי חשוב זה להעביר לילד את המסר הזה. ילד שחזר לישון חייב לישון 30 דקות רצופות על מנת שהמוח "ירגיש" את השינה הזו, ואתם ההורים צריכים להתמיד במהלך הזה לפחות 3 ימים רצופים. כן רצופים! אם אין רצף – מתחילים ספירה מההתחלה…
  3. ממחר בערב – דחו את ההשכבה המוקדמת החדשה שנוצרה לכם, כל ערב ב 10 דקות, לא יותר, כדי לא להביא את הילד לעייפות יתר. ככה לאט לאט תגיעו לשעת ההשכבה הקודמת שהייתה נהוגה בביתכם. 

בדרך הזו – תוך שבוע איפסתם את המצב חזרה לשעות שאתם רגילים לפני תזוזת השעון.

זה הזמן לישון ואני כאן בשביל לפתור לכם את בעיית השינה שלכם. 

מיה מאמאמיה
מומחית בהורות ושינה
בעלת מאמאמיה סקול
054-2277377
[email protected]

מערכת NestPlay

מערכת NestPlay

מקום להורים וטף

השאר תגובה

אהבתם? שתפו לחברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פוסטים אחרונים

הצטרפו אלינו